Ντοκιμαντέρ "Money as Debt": αναλύεται η οικονομική σκλαβιά την οποία βιώνουμε!

George Carlin American Dream

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 11, 2009

ΠΙΕΖΕΙ Η ΕΕ, ΓΙΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ. ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΝΟΜΟ.

Το γεγονός ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξαιτίας του υπέρογκου δημόσιου χρέους δεν αποτελεί πλέον “είδηση”. Το “νέο” είναι ότι η χώρα μας δέχεται στενό μαρκάρισμα από την Κομισιόν για να επισπεύσει τις διαδικασίες τοποθέτησης σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό και να θέσει σε λειτουργία όσους έχουν ήδη κατασκευαστεί.

Έξι μήνες μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του αυτοκινητόδρομου 670 χιλιομέτρων που ενώνει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη, η διέλευση των οχημάτων παραμένει δωρεάν. Αυτό αν και λειτουργεί υπέρ των διερχόμενων οδηγών αντίκειται τόσο στη σχετική οδηγία της Κομισιόν όσο και στους όρους που έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, χρηματοδοτώντας με πάνω από 3 δισ. ευρώ το έργο.

Η επιβολή διοδίων στην Εγνατία Οδό θεωρείται επιβεβλημένη, προκειμένου να καλύπτονται τα έξοδα συντήρησής της που ανέρχονται κάθε χρόνο στα 40 εκατ. ευρώ. Αν και αναμενόταν ότι στον αυτοκινητόδρομο θα μπουν διόδια μέσα στο 2009, κάτι τέτοιο φαίνεται να μετατίθεται οριστικά για το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Η έναρξη είσπραξης διοδίων στην Εγνατία αποτελεί κοινή απόφαση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και άλλων συναρμόδιων υπουργείων, ζήτημα για το οποίο προς στιγμήν δεν υπάρχει καμία επίσημη τοποθέτηση. Σχετίζεται πάντως, και με τις εξαγγελίες του κ. Ρέππα περί μείωσης του ύψους των διοδίων αλλά και με τις αντιδράσεις των κατοίκων των περιοχών από όπου διέρχεται η Εγνατία.

Δεκατρείς σταθμοί διοδίων θα τοποθετηθούν περίπου ανά 50 χιλιόμετρα, με την χρέωση να είναι ανά χιλιόμετρο, ενώ, αν και δεν έχει προσδιοριστεί το ακριβές ύψος της, εκτιμάται ότι δεν θα είναι χαμηλότερη από 0,03 ευρώ.

Παράλληλα, υπό κατασκευή βρίσκονται, οι εξής τέσσερις κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού:

- “Σιάτιστα - Κορομηλιά”, βορειοδυτικά της Καστοριάς, όπου μένουν να ολοκληρωθούν περίπου οκτώ χιλιόμετρα

- “Δερβένι-Προμαχώνας”, ο οποίος προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του καλοκαιριού

- “Νυμφέα-Κομοτηνή”, ο οποίος αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία έως το τέλος του 2010

- “Αρδάνιο-Ορμένιο”, τμήμα του οποίου αναβαθμίζεται

Όσον αφορά τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), ένας βρίσκεται υπό κατασκευή, τέσσερις βρίσκονται στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάληψη της παραχώρησης, ενώ οι υπόλοιπα πέντε θα δημοπρατηθούν, όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης. Ανά κατεύθυνση τέλος, της Εγνατίας Οδού λειτουργούν περίπου δέκα χώροι στάθμευσης.

ΠΗΓΗ: capital.gr

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ.
http://www.capital.gr/related_files/egnatia.jpg

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου