Τα παιδιά αυτά, τα οποία δεν γνώρισαν τον κόσμο χωρίς το Διαδίκτυο, και έχουν μια αυξημένη συναίσθηση του μέλλοντός τους αλλά και του μέλλοντος του πλανήτη, αποτελούν την «Generation XD» – Τα Ψηφιακά Παιδιά της Γενιάς X.
Η έκθεση, την οποία ζήτησε η Disney ως μέρος της συνεχούς έρευνας για το νέο παιδικό τηλεοπτικό κανάλι Disney XD, στηρίχθηκε σε μελέτη που έγινε σε περισσότερα από 3.000 παιδιά ηλικίας 8 – 14 ετών σε έξι χώρες της Ευρώπης.
Με θεμελιώδεις διαφορές σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, ακριβώς λόγω της «ψηφιακής τους» ανατροφής, η Γενιά XD – τα παιδιά που γεννήθηκαν μεταξύ 1995 και 2001 από γονείς της Γενιάς Χ – έχει εκτεθεί σε πολύ περισσότερα τεχνολογικά επιτεύγματα από κάθε άλλη γενιά και δεν έχει γνωρίσει τη ζωή χωρίς την ψηφιακή ψυχαγωγία, την κινητή τηλεφωνία ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media channels).
Η Victoria Hardy, Executive Director της EMEA Research, Disney XD, σχολίασε: «Στο ξεκίνημα της νέας δεκαετίας, η έκθεση XD επαναπροσδιορίζει την παγιωμένη εικόνα των σύγχρονων προ-εφήβων και τους αναδεικνύει σε μία γενιά με θετική διάθεση και ευαισθησία ως προς τις ανάγκες της ευρύτερης κοινότητας, γενιά η οποία χρησιμοποιεί την τεχνολογία που την περιβάλει για να επιφέρει θετικές αλλαγές τόσο στη δική της ζωή όσο και στη ζωή του κόσμου γύρω της».
Η μελέτη ανέδειξε τις ακόλουθες τάσεις ως συνέπεια αυτής της άνευ προηγουμένου συνδετικότητας:
Ψηφιακή Γενιά – αν και απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, οι εκπρόσωποι της γενιάς XD τη χρησιμοποιούν για να αναβαθμίσουν και όχι να αντικαταστήσουν την προσωπική κοινωνική επαφή.
Η προσωπική επαφή παραμένει ο πλέον προτιμητέος τρόπος επικοινωνίας με τους φίλους (30%), πολύ περισσότερο από την αποστολή γραπτών μηνυμάτων (15%), τις ζωντανές διαδικτυακές συζητήσεις (14%) και το κινητό τηλέφωνο (8%).
Η Victoria Hardy, Executive Director της EMEA Research, Disney XD, σχολίασε: «Στο ξεκίνημα της νέας δεκαετίας, η έκθεση XD επαναπροσδιορίζει την παγιωμένη εικόνα των σύγχρονων προ-εφήβων και τους αναδεικνύει σε μία γενιά με θετική διάθεση και ευαισθησία ως προς τις ανάγκες της ευρύτερης κοινότητας, γενιά η οποία χρησιμοποιεί την τεχνολογία που την περιβάλει για να επιφέρει θετικές αλλαγές τόσο στη δική της ζωή όσο και στη ζωή του κόσμου γύρω της».
Η μελέτη ανέδειξε τις ακόλουθες τάσεις ως συνέπεια αυτής της άνευ προηγουμένου συνδετικότητας:
Ψηφιακή Γενιά – αν και απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, οι εκπρόσωποι της γενιάς XD τη χρησιμοποιούν για να αναβαθμίσουν και όχι να αντικαταστήσουν την προσωπική κοινωνική επαφή.
Η προσωπική επαφή παραμένει ο πλέον προτιμητέος τρόπος επικοινωνίας με τους φίλους (30%), πολύ περισσότερο από την αποστολή γραπτών μηνυμάτων (15%), τις ζωντανές διαδικτυακές συζητήσεις (14%) και το κινητό τηλέφωνο (8%).
Το 95% θεωρεί σημαντικά το Διαδίκτυο και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Το 53% θεωρεί ότι το Διαδίκτυο βελτιώνει τη ζωή τους εξασφαλίζοντάς τους δυνατότητα επικοινωνίας με τους φίλους τους εκτός σχολείου.
Το 44% δηλώνει ότι το Διαδίκτυο διευκολύνει τη διατήρηση επαφής με τους φίλους τους.
Η χρήση των υπολογιστών για την ολοκλήρωση των σχολικών τους εργασιών είναι η δεύτερη (59%) συνηθέστερη χρήση του Διαδικτύου μετά τα διάφορα παιχνίδια (74%)
Mini-Preneurs / Μικροί Επιχειρηματίες – παρά την πιστωτική κρίση, η οποία είναι εν μέρει αποτέλεσμα της νοοτροπίας «πίστωση – και – χρέωση» της προηγούμενης Γενιάς Χ, η γενιά XD αποκτά καλές οικονομικές συνήθειες νωρίς.
Το 70% αποταμιεύουν το χαρτζιλίκι τους αντί να το ξοδεύουν αμέσως.
Το 64% των εκπροσώπων της γενιάς XD θα προτιμούσε να εργάζεται ανεξάρτητα και όχι για κάποιον άλλον όταν μεγαλώσουν.
Φιλοδοξίες – παρά το γεγονός ότι μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον όπου κυριαρχεί η έννοια της διασημότητας, έχουν ισχυρές οικογενειακές αξίες και φιλοδοξούν να ασχοληθούν με παραδοσιακά επαγγέλματα μεγαλώνοντας, αντί να επιδοθούν στο κυνήγι της διασημότητας.
Τα πέντε επικρατέστερα επαγγέλματα είναι:
Το 44% δηλώνει ότι το Διαδίκτυο διευκολύνει τη διατήρηση επαφής με τους φίλους τους.
Η χρήση των υπολογιστών για την ολοκλήρωση των σχολικών τους εργασιών είναι η δεύτερη (59%) συνηθέστερη χρήση του Διαδικτύου μετά τα διάφορα παιχνίδια (74%)
Mini-Preneurs / Μικροί Επιχειρηματίες – παρά την πιστωτική κρίση, η οποία είναι εν μέρει αποτέλεσμα της νοοτροπίας «πίστωση – και – χρέωση» της προηγούμενης Γενιάς Χ, η γενιά XD αποκτά καλές οικονομικές συνήθειες νωρίς.
Το 70% αποταμιεύουν το χαρτζιλίκι τους αντί να το ξοδεύουν αμέσως.
Το 64% των εκπροσώπων της γενιάς XD θα προτιμούσε να εργάζεται ανεξάρτητα και όχι για κάποιον άλλον όταν μεγαλώσουν.
Φιλοδοξίες – παρά το γεγονός ότι μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον όπου κυριαρχεί η έννοια της διασημότητας, έχουν ισχυρές οικογενειακές αξίες και φιλοδοξούν να ασχοληθούν με παραδοσιακά επαγγέλματα μεγαλώνοντας, αντί να επιδοθούν στο κυνήγι της διασημότητας.
Τα πέντε επικρατέστερα επαγγέλματα είναι:
κτηνίατρος
δάσκαλος
ποδοσφαιριστής
γιατρός
αστυνομικός
Η μαμά αναδείχθηκε το άτομο που θαυμάζουν περισσότερο - 43%, σε κάθε χώρα διεξαγωγής της έρευνας, με τον μπαμπά να ακολουθεί δεύτερος - 30%
«Πράσινοι» προ - έφηβοι – Η Γενιά XD δηλώνει ότι το ενδιαφέρον για το περιβάλλον είναι σημαντικό.
Το 97% των εκπροσώπων της γενιάς XD πιστεύει ότι είναι σημαντικό να προστατεύουμε τον πλανήτη μας, με το 74% να ανακυκλώνει ήδη σταθερά.
«Πράσινοι» προ - έφηβοι – Η Γενιά XD δηλώνει ότι το ενδιαφέρον για το περιβάλλον είναι σημαντικό.
Το 97% των εκπροσώπων της γενιάς XD πιστεύει ότι είναι σημαντικό να προστατεύουμε τον πλανήτη μας, με το 74% να ανακυκλώνει ήδη σταθερά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου